sarkanyvar
A Fogadóban
 
A Fa alatt
 
Nézd őket meg!
 
Kisasztal
Nézgelődés közben is üzenhettek a másiknak! Ha figyeltek erre a kis üzenőfalra, akkor sok haverra tehettek szert!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Magus
Magus : Kegyek és Juttatások

Kegyek és Juttatások

Ismeretlen  2005.03.06. 20:34

Gondolom sokszor kerültök bajba ti kalandmesterek, hogy egy jó kaland végén hogy osszatok tp-t aranyat és fegyvert. Na ez nektek való!

Webstyle produced NavBar hitetlenhomepage

Kegyek és Juttatások

Ynevi kalandozásaik során a játékosok hajlamosak jutalmukat általában pénzben, és mágiában elvárni, hiszen pont ez az, amivel Tp-t lehet szerezni. És, hogy hogyan? Még több szörny legyõzésével, ami természetesen még több mágiát és pénzt jelent, amit késõbb megint csak öldöklésre lehet fordítani - és így tovább a végtelenségig (vagy a JK haláláig ;->). Ennek ellenére a kreatív KM egy jól megtervezett játék során számtalan más módon is jutalmazhatja játékosait, mint mithrillhegyekkel és legyõzhetetlenné tevõ fegyverekkel. Az elõkelõ szociális státusz, földbirtok, javadalom, zsíros üzlet, nemesi cím, egyéni kiváltság bérmelyik karakter számára hasznos ajándék. Ráadásul az ilyesmi elmélyíti a játékot, gazdagítja annak világát, sõt alkalom adtán akár izgalmas politikai csatározásokhoz és kalandokhoz vezethet. Azonfelül az ilyen jutalmaknak köszönhetõen a kalandozók sokkal körültekintõbben viszonyulnak majd az NJK-khoz és több figyelmet fordítanak a valódi szerepjátékra. A KM szintúgy kénytelen lesz még több gondot fordítani NJK-inak kidolgozására. Érdemes megemlíteni, hogy bizonyos játékosok gyakran lenézik az NJK-kat, gondolván, hogy pénzzel mindent el lehet intézni - pedig ez nem így van. Egyes NJK-k igen csak negatívan viszonyulhatnak az olyan illetõkhöz, akik minden problémát a "Hány aranyat kóstál?" kérdéssel kívánnak megoldani...

Vegyük csak például azt a helyzetet, midõn a csapat egy királyi hivatalban kilincsel bizonyos információkért. Míg õket elõszobákban és folyosókon várakoztatják, idõtlen-idõkig ide-oda küldözgetik és kénytelenek lakájok meg kishivatalnokok tucatjait lefizetni, addig mást (NJK) nyílegyenesen, percnyi késlekedés nélkül irányítanak hajbókoló ajtónállók a megfelelõ tisztségviselõkig. Ha a JK-k érdeklõdnek affelõl, hogy hogyan lehetséges ez, akkor a következõ választ kapják: "Hja, hát az úrnak megfelelõ kapcsolata van az udvarnál...", vagy "Az úr egy roppant befolyásos szervezet tagja...". Bizony, az úr végigjárta a hivatali ranglétrát, és bizonyos elõjogokkal (privilégiumokkal) bír. De ezekhez akár a karakterek is hozzájuthatnak!

Másfelõl, a party hiába hajtott már végre egy csomó jeles cselekedetet - ha a kutya sem ismeri õket, vagy nincs erre kétségbevehetetlen bizonyítékuk, mit sem ér az egész ("Tehát Önök azt állítják, hogy megfutamították a Sötét Déli Erdõ óriásait?" - kérdezett vissza szárazon az ajtónálló. "Ez dícséretes - ám fájdalom, sohasem hallottam róluk. Ha kérhetem, odakint várakozzanak tovább...!"). Vagy pedig éppen ellenkezõleg: egy balszerencsés véletlen során rájuk ragadt gyávaság címkéje játékidõben mért hónapokra, sõt, talán évekre hazavághatja a csapat pályafutását.

Látható, hogy a hagyományos elõnyök, juttatások milyen hasznosak lehetnek a JK-k számára. A lehetõség, hogy fontos NJK-kal találkozzanak, akik segítségükre lehetnek nem arannyal, nem mágiával és még csak nem is egy hadsereggel - hanem befolyással és információval. Ez szinte felbecsülhetetlen értékû lehet. Nagy hatalommal bíró NJK-k sok mindent elérhetnek a karakterek érdekében. Sõt, hírnevüknek hála, maguk a JK-k is komoly befolyásra tehetnek szert. Ez játéktechnikailag annyit tesz, hogy pozitív módosítókat kaphatnak közösségi interakcióikra (nagyobb esély, hogy szórabírjanak valakit vagy hogy valakitõl segítséget kapjanak, stb.). Minél nagyobb a hatalmuk, annál nagyobb módosítókat, vagy annál fontosabb NJK-kal szemben. Hiszen míg egy inas esetében nem okoz különösebb gondot, hogy kellõ hatást gyakoroljunk rá, azonban egy herceg esetében ez már keményebb dió lehet... A KM-nek a karakterek szociális státusza, címe, hivatala, hírneve, ajándékozási és csúszópénz-adási hajlama, rokonsága és barátai függvényében kell megállapítania a JK-k befolyásának mértékét - természetesen az adott szituáció körülményeit figyelembe véve (hogyan viselkednek éppen a karakterek - hogyan szerepjátszanak).

Megfelelõ befolyással különféle szívességeket lehet elnyerni. Ha a JK a kedvére tesz, az NJK azt szívességgel hálálhatja meg (természetesen csak a saját lehetõségein belül: egy istállófiú általában nem tud kihallgatást eszközölni a királynál, akármennyire is a JK-k befolyása alatt áll). A szívességeknek rendkívül sok módja létezik: segítségével például ügyeinket a bürokratikus út megkerülésével a lehetõ legrövidebb és leggyorsabb úton intézhetjük, vagy közönséges esetben el nem érhetõ dolgokra tehetünk szert. Megbízatást, munkát szerezhetünk, meghallgatást kérhetünk, információkhoz juthatunk, üzleti és bírósági tárgyalásokat befolyásolhatunk, sokféle bajból kikecmereghetünk általuk, elzárhatunk és megnyithatunk velük különféle utakat, segíthetnek minket a nemesi udvarok és az intrika világában.

A szívességek természetéhez tartozik, hogy a háttérben általában ott lebeg a viszontszívesség igérete. Azaz, ha egy NJK szívességet tesz egy JK-nak, akkor az a legtöbb esetben elvárja, hogy alkalom adtán ezt a JK hasonlóval viszonozza. Ez becsület kérdése - azon karakterek, akik e hallgatólagos megállapodást felrúgják, igen hamar elveszíthetik összes befolyásukat. Középkori legendák és történetek tucatjai szólnak olyan hõsökrõl, akik minden körülmények között ragaszkodtak adott szavuk betartásához, noha ezzel nyilvánvalóan csak bajt idéztek saját fejükre - és tették mindezt azért, mert másképp tenni becstelenség lett volna. Nos, mindenféle jellemû játékosok vonják le maguknak a megfelelõ tanulságot (Vajon, ki mit tenne hasonló helyzetben?).

A késõbb következõ kegyek, juttatások "kivánatosság" és érték szerint vannak sorba rendezve. Sorszámoztuk ugyan õket, de javasoljuk, hogy a KM ne kockadobás alapján döntsön közöttük! Válassza azt, amelyik az adott szituációban a legmegfelelõbb. Lehetõleg ne aszerint, hogy a karakterek melyiket vennék szívesebben, hanem aminek késõbb a játék folyamán még szerepe lehet. Példának okáért, egy barbárt nem túl szerencsés hivatali beosztással jutalmazni, ám egy varázsló számára igen hasznos lehet egy felkérés a Mágusok Testvéri Rendjébe. A kegyek némelyike ilyen, míg a másika olyan kaszthoz illik igazán. Néhány kegy és juttatás nemfegyveres képzettséget is tartalmaz. Ezeknél a KM-nek kell eldöntenie, hogy a JK-nak kell-e Kp-t áldoznia annak elsajátításához, vagy egyszerûen megkapja.

Az Elsõ , Ötödik , és Tizenkettedik Táblázatban felsoroltakat alacsony szintû karakterek számára ajánljuk, míg a Harmadik , a Negyedik , a Második , vagy a Hetedik Táblázatban felsoroltak közepes szintû karaktereknek valók. Magas szintû JK-k jutalmazására a Nyolcadik , a Kilencedik , és a Hatodik Táblázatban felsoroltakat javaslom.

Az Elsõ Táblázatban összegyûjtött Megtiszteltetéseket általában olyanok nyerik el, akik valamely dicsõ tettet vittek végbe, esetleg hosszú idõn át megbízhatóan szolgáltak egy igaz ügyet, személyt, vagy eszmét. Általánosságban ezek helyi jelentõségûek: ha a JK-k messze utaznak a környéktõl, ahol az adott megtiszteltetést kivívták maguknak, akkor annak nem sok hasznát veszik.

A Második Táblázatban közölt Rendkívüli megtiszteltetések már szélesebb körben is ismertté tehetik a karakter nevét. Ezek a jutalmak akár komolyabb pozitív módosítókat is jelenthetnek a szociális interakciók terén (? :) ). A JK bizonyos beosztottak fölötti befolyást is nyerhet.

A Harmadik, Hatodik és Ötödik Táblázatban felsoroltak tipikusan olyanok, melyekkel egy uralkodó, nemes, város, kereskedõfejedelem, szervezet, vagy céh jutalmazza az érdekében tevékenykedõket. Ez nem okvetlenül csak a különféle szörnyek megfékezését jelentheti: például egy kiváló dal vagy vers komponálása, egy könyv megírása (fõleg, ha a célszemélyt dicsõíti), valamilyen rejtély felderítése, egy bonyolult probléma megoldása, vagy kivételes mulatság/látványosság megszervezése mind-mind kiérdemelhet ilyesfélét.

Az Anyagi javak magukért beszélnek. A Zsíros üzleti juttatások már jóval összetettebb típusú javadalmazást jelentenek; néhány közülük (mint pl. a hajóbérlet) egészen új típusú kalandokat tehet lehetõvé (karaván-mesék). Igaz, egyes vidékeken kifejezetten nemesekhez méltatlan foglalatosság a kereskedelem - az elõkelõ születésûek az ilyesmikben csak legfeljebb, mint csendestársak mûködhetnek közre.

A Hivatalok játékba illesztése ugyan kissé nehézkes, lévén hogy a szerepjáték a kalandozásra, vándorlásra épül, de ez a probléma kikerülhetõ az adott hivatal idõszakos szerepeltetésével, azaz, ha azt a karakterek részidõben, vagy két kaland között is gyakorolhatják. Ha másképp nem megy a JK lehet afféle "speciális tanácsadó", vagy Titkos Tanácsos; esetleg megbízhatja valamely alantasát a munka folyamatos végzésével, és õ alkalomszerûen csak felügyeli azt.

Uradalmak adása kizárólag nagyurak és királyok által gyakorolható tett: általában személyes kérések, illetve személyre szabott küldetések teljesítéséért járhat. A Nyolcadik, Kilencedik, Tizedik és Tizenkettedik Táblázatban felsorolt juttatásokat csakis királyi, vagy még magasabb kegy adhatja, érdemes hát velük szûkmarkúan bánni.

A Magas Hivatalok bizony egész idõs, megbecsült munkakört jelentenek. Fõleg olyan magas szintû karakterek számára célszerûek, akik a politikai küzdelmekben jeleskednek. Végsõsoron persze elképzelhetõ, hogy a JK afféle "tárca nélküli miniszter", és csak a kalandok között tevékenykedik ilyen szerepkörben. Közönséges halandók nemesi címet csak igen körülményesen nyerhetnek, ezzel szemben járulékos címek nemesen születetteknek való juttatása korántsem ritkaság - ekképp válhatnak ki õk az "egyszerû", "cím nélküli" nemességbõl. Vannak persze olyan vidékek, ahol a nemesi címeket meg is lehet vásárolni - a KM-nek ügyelnie kell arra, hogy ilyenkor természetesen nem sokat érnek. Így például könnyen megtörténhet, hogy miután a JK több ezer aranyért grófi címet vásárol, rádöbben, hogy a kocsisa már évek óta herceg... :) Szintúgy általános az is, hogy az õsi családfával rendelkezõ nemesség mindenütt lenézi az újonnan felkapaszkodottakat.

Hûbérbirtokkal a hatalmasok értelemszerûen azon vazallusaikat szokták jutalmazni, akik hûséget esküdtek nekik, és kiemelkedõen szolgálják õket. Az efféle birtok nem csak magát a földterületet jelenti, hanem a rajta élõk feletti uralmat is, azaz: a JK ura és bírája lesz alattvalóinak és hûbéreseinek, feladatokat szabhat és adókat vethet ki. Cserébe katonai erejével köteles megvédeni õket.

 

 
Pontos idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Kalandor!

Bölcsesség:

Érkezés:

Belépsz a régi várromok közé, mindenütt fák, de a vár fele még megvan, egy kisebb kőház épült középen. Furcsa, kocsmai zajok hallatszanak ki belőle. Egy öregember -bottal a kezében- feléd tart. Ősz haja a válláig ér, szürke csukjás köpönyege a földet tépett szélével súrolja. Gyorsan közelít Már felkészültél, hogy rádtámad, mágusnak nézted...Mikor észreveszed a mosojt az arcán... majd megszólal: -Üdvözlet Kalandor! Fáradtnak tűnsz, kerülj beljebb!Belépsz, kalandorok sokaságát találod itt, beszélgetnek, trágárkodnak, de láthatólag nagyon jól érzik itt magukat. A kocsmáros megszólít: -Uram hozhatok valamit?

 

Érezd magad itthon, hisz itt minden neked készült...

 
Számláló
Indulás: 2005-02-13
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!