Magus : Rnamgival kszlt varzstrgyak |
Rnamgival kszlt varzstrgyak
Ismeretlen 2005.02.15. 13:29
Pr varzstrgy egy ismeretlen szerztl. Nagyon rdekes. rdemes elolvasni!
Webstyle produced NavBar
hitetlenhomepage
Rnamgival kszlt varzstrgyak
A Tuds Kardja Mana-pont: 81 Elksztsi r: 6 arany + a fegyver
ra
Aki ezt a hosszkardot a kezbe veszi, az kpess vlik a forgatsra,
mg ha eredetileg kpzetlen is volt r. Ez azt jelenti, hogy ha valaki, akinek
nem volt fegyverhasznlata hosszkardra s ezt a fegyvert a kezbe veszi, akkor
gy tudja azt forgatni, mintha alapfokon kpzett lenne r. Ha egy olyan valaki
veszi a kezbe, aki alapfokon ismeri a hosszkard hasznlatt az ezt a fegyvert
mesterfokon kpes forgatni. Ezen fell a fegyver a kvetkez harci bnuszokkal
rendelkezik: K: +2 T: +5 V: +5 Sebzs: +1
A
Hrts tre
Mana-pont: 75 Elksztsi r: 4 arany + a fegyver
ra
Ez a kosaras hrttr annak nyjt nagy segtsget, aki kpzett a
forgatsban. A pengjre rt rnkmgikus ereje knnyti a vele valvdekezst,
miltal a fegyver Vd rtke 30 lesz (sszesen). A fegyverrel tmadni is
lehetsges, m a befoglalt mgia ezt nem tmogatja. Ez a hrttr hetente
egyszer 1 percre kpes olyan hatkony vdekezst elrni, hogy a hasznljt nem
lehet eltallni kzelharci s hajtott fegyverekkel, kivve a 00-t a
meglepetsszer s a htulrl jv tmadsokat. Ez id alatt a trt forgatnak
koncentrlnia kell a vdekezsre, azaz nem tmadhat, mg ha van a msik kezben
fegyver, akkor sem.
A
Tmads Szigonya
Mana-pont: 76 Elksztsi r: 4 arany + a fegyver
ra
Eme hromg szigony hegyei egy skban, egyms mellett helyezkednek el. A
nyelt dszt rnk kpess teszik forgatjt a lefegyverzs vagy a
fegyvertrs kpzettsg hasznlatra. Hogy melyikre, azt a trgy
elksztsekor kell eldnteni. Ha a fegyver hasznlja nem volt kpzett a kt
kpzettsg valamelyik, akkor ezen fegyver forgatsakor megkapja az egyiket
alapfokon. Aki alapfokon ismeri az egyik ilyen kpzettsget, az ezzel a
fegyverrel harcolva mesterfokon alkalmazhatja a fegyvertrs, vagy a
lefegyverzs kpzettsget. Termszetesen csak az egyiket. Mivel a hromg
szigony kivlan alkalmas a fegyvertrsre s a lefegyverzsre, ezrt eme
kpzettsgek hasznlatakor 10-zel cskken a T mnusz (Af:-15T;
Mf:+10T). Ezeken fell a fegyver a kvetkez harci bnuszokkal rendelkezik:
+10 T
A
Roncsols Buzognya
Mana-pont: 71 Elksztsi r:6 arany + a fegyver
ra
Aki ezt a tsks buzognyt a kezbe veszi, s kpzett a hasznlatban, az
tetemes puszttst kpes okozni vele. A rnk, melyek a fegyver nyelt dsztik,
+2 sebzst adnak neki. m ez mg nem minden:
-naponta egyszer rombol erej csaps leadsra kpes, ami a normlis
1k6+4 Sp helyett 3k6+4 Sp-t sebez, ha tall. Ha nem tall, akkor a buzogny
forgatjnak Erprbt kell dobnia mdost nlkl, ha alapfokon volt
fegyverhasznlata r, s +2-vel, ha mesterfokon. Ha a prba sikeres volt, abban
az esetben a fegyver csupn kilendl, s a hasznlja elveszti kvetkez
tmadst, mg ha elvtette, akkor a fegyver kireplt a kezbl s belegyazdik
a legkzelebbi falba/nagy trgyba.(10 m-en bell)
Mgikus
Gyolcs
Mana-pont: 50 Elksztsi r: 5 ezst
Ez a tekercsnyi ktszer felhasznlhat sebesltek bektzsre, akr a
htkznapi, hasonl anyagok, m ha nem hasznljk el az egsz tekercset, amely
egy rvidke plcra van feltekerve, akkor a ktzanyag rvid idn bell
jratermeldik s jra egy teljes rtk tekercset, alkot. Egy nap maximum
tszr tud jratermeldni. A tekercs 50 alkalommal
hasznlhat.
Meditcit
elsegt fejpnt
Mana-pont: 90 Elksztsi r: 2 arany + a fejpnt ra
Aki ezt a
fejpntot viseli, annak ideiglenesen +2-vel megn az Intelligencija, amg rajta
van a fejpnt. Ha az illet ismeri a Pszi-t, akkor a pnt segtsgvel, 2-vel
magasabb pszi asznlati szint alkalmaznak kell tekinteni minden
tren.Ezenkvl a viseljnek minden pszi-diszciplna meditcis ideje a
2/3-ra cskken(felfel kerektve).
lruhk
Kalapja
Mana-pont:79 Elksztsi r:2 arany
A kalap eredeti alakja egy karims brkalap,melyet alulrl rnk
dsztenek.Ha valaki arra ssz- pontost,hogy a ruhzata mskpp nzzen
ki,akkor az megtrtnik.Az j viseletrl a fejben pontos kpnek kell
lennie,mert,ha nem,akkor a meg nem hatrozott terleteken a rgi ruha
marad.Ekkor a KM mindig krje a jtkostl,hogy rja le pontosan,hogy mit
szeretne s ha a KM hinyossgot lt az mg nem biztos,hogy a karakter is
ltja. A kalapot ilyen mdon nem lehet eltntetni,de talaktani viszont
akrmilyen fejfedv lehet.Ha a rgi ruha szakadt volt,akkor az j ruha
alakjn is lesznek szakadsok.Ettl fggetlenl a ruha mi- nsge s anyaga
megvltoztathat.A kalap hatsa egy alkalommal 1 rig tart,s 50 alkalommal
hasznlhat.
rzkek
Fejpntja
Mana-pont:65 Elksztsi r:2 arany + a fejpnt
ra
Aki ezt a fejpntot viseli annak rzkszervei kitisztulnak ,valamint azok
rzkelsi tartomnyai kitgulnak,gy minden rzkszerve ktszer olyan les
lesz,mint eddig volt.bersg/szlels kp- zettsgre +30%-ot kap (minden
rzkszervre vonatkoztatva),tovbb amg viseli a fejpntot,30%-ban megrzi
a r leselked veszedelmet,annak mrtkt is,de irnyt,mibenltt nem tudja
megllaptani.
gyessg
Kesztyi
Mana-pont:98 Elksztsi r:1 arany
E rnkkal bortott kesztypr viselje elkpeszt dolgokra
kpes.Elkaphatja a fel hajtott tr- gyakat(dobfegyverek,kors,stb) s
kpes leszedni a levegbl a fel ltt nylvesszket is.Ez akkor
lehetsges,ha az kezdemnye nagyobb volt,mint a trgyat fel dob vagy a
r lv ellenfl.Abban a krben semmi mst nem tehet s csakis arra az egy
lvsre sszpontosthat.Annak az eslye,hogy elkapja, az gyessgnek s a
Gyorsasgnak az sszege %-ban, +5%,ha alapfokon vagy +10% ,ha mes- terfokon
kpzett a fel repl trgy dobsban.Ha nem sikerlt elkapnia s az ellenfl
T-je(C-je) nagyobb az V-jnl,akkor termszetesen eltallja a
lvedk. A keszty tovbbi bnuszai: +2 Gyorsasg +2
gyessg
Gyorsasg
Rvidkardja
Mana-pont:98 Elksztsi r:3 arany + a fegyver
ra
Aki ezt a rvidkardot forgatja,az gyorsabb vlik,mint eddig volt.Jobban
tltja a harci helyzetet. ezltal kezdemnyezkzsge megn amg ezzel a
fegyverrel harcol.Ezzel a rvidkarddal brki ktszer tmadhat kaszttl s
kpessgeitl fggetlenl.Ha eddig is ktszer tmadott,akkor ezutn nem fog
3- szor vagy tbbszr tmadni vele(kivve ha a Prostnc nev abasziszi
knyvbl tanult[Rna4]).A fegyver ezenkvl +2 vel nveli a forgatja
Gyorsasgt,de csak akkor,amikor a kezben van.A rvid- kard tovbbi
bnusza,hogy +5-tel jobb a K-je a tbbi rvidkardnl a pengjt dszt
rnknak k- sznheten.
rkk
g Tbortz
Mana-pont:58 Elksztsi r:1 arany
A trgy kiindulsi llapota egy rnkkal dsztett fahasb.Ha valaki
kimondja a parancsszt s a fadarab a fldn van,akkor az pillanatokon bell
megsokszorozza magt s egy lngragyl tbortz lesz belle.Maximum egy
napig ghet,utna 1 napig jratltdik.Az elhvott lng jelztz,vagy
mg- lya is lehet,de ekkor az gsi id lervidl:jelztz esetn 10
rra,mglya esetn 5 rra.A tl- tdsi id jelztz esetn
msflszeresre,mg mglya esetn ktszeresre n.
Fagypenge
Mana-pont:54 Elksztsi r:4 arany + a fegyver
ra
A szablya pengjt dszt rnk ers vzmgit hordoznak.Ha valaki a
kezbe veszi s kimondja a parancsszt,akkor a kard pengjt egy 8-as
Erssg fagykard veszi krl.Ez -80 fokos s 4k3 Sp-t sebez a fegyver
sebzsn tl s 2 percig vezi a pengt.A szablya hvs drcskot hz maga utn
a levegben,s rintsre befagynak a kisebb vizek.Ha valaki megrinti a
pengt,az menten odafagy,s ez azzal a kvetkezmnnyel jr,hogy az adott
testrsz nagyobb rntsra letrhet.A fegyver mgija 25 alkalommal
hasznlhat.
Bnts
korbcsa
Mana-pont:90 Elksztsi r:3 arany + a fegyver
ra
A korbcsot dszt rnk +1 Sebzst adnak neki,s akit eltall,annak
Mentlis mgiaellenllst kell dobnia annyiszor 10 E ellen,amennyit
sebzdtt a fegyvertl(SF szmt),klnben azonnal meg- bnul 1 percre.Ez
parancsszt ignyel s 25 alkalommal hasznlhat.
Vriv
kard
Tpus:boszorknymesteri, nekromancilis
(nekromanta)
Mp: 55
Elkszitsi r:20 arany + a fegyver ra
Az elkszits lnyege, hogy egy kisebb kbor, vagy eltkozott szellemet a
varzsl bebrtnz a fegyverbe. A fegyver rtkei mindaddig vltozatlanok
maradnak, amig vr nem ri, azaz vrbe nem mrtjk. Innentrl kezdve 2 kr
erejig bnuszokat ad a hasznljnak - a vrrt cserbe... - ennek mdositi:
+2K, +4T, -6V, +1 Sp . Viszont a msodik kr utn ha nem kap jabb vradagot,
gy - mintha megmakacsoln magt a bezrt szellem - nem tmogatja tovbb a
harcot s negativ mdositk rik a fegyver hasznlit: -2K, -4T, -6V, -1 Sp .
Ezek a mdositk az eredeti fegyverrtkekbl kell
levonni!
Teleport
keszty
Mana-pont:70
Elkszitsi r: 30 arany
A keszty lnyege, hogy a viselje naponta hromszor a kivlasztott
fegyvert , legyen az brhol a Tsz*50 lb krzeten bell a sajt kezbe tud
teleportlni. Termszetesen a mgikus gtl, brtnz jelek s terletek
kivteles helyeket jelentenek , ott ez az eszkz hatstalan. De rendkvl
hatkony s eredmnyes - pl egy blon , vagy brhol, ahova nem lehet fegyvert
bevinni, meglep a hirtelen elkerl fegyverek. Teht igazbl ezzel el lehet
rni a meglepets erejt. Ezt az eszkzt rendszeresen hasznljk a klnbz
testr,vadsz s fejvadsz klnok, ha nem akarnak a sok fegyverrel feltnst
kelteni. Plda rtkknt megemlithet a krni birodalmi gynkk , akik ezt
hasznltk azzal a klnbsggel, hogy k a tenyerkn tetovls formban
volt.
Tapasztalati
ton kszlt varzstrgyak
Italok
Irnyts
Itala
Ksztheti:Boszorknymester Mana-pont:80 Idtartam:1k6-szor 10
perc Elksztsi r:4 arany
Aki az italt felhajtja,kpes lesz a kzelben (20 m sugar kr)
tartzkod llnyeket irnytani (20 E).Egyszerre csak egy lnyt
irnythat,de azt vlasztja ki.Ezzel az itallal a felhajtja csak az
ldozat mozdulatait kpes irnytani,s azok is csak viszonylagosan egyszerek
lehetnek(pl.va- rzsls,harc nem).Ellenben az ldozat tudatban van
annak,hogy nem sajt maga irnytja a mozdula- tait s az idtertam lejrta
utn ez kros kvetkezmnyekkel lehet az irnytra.Ha az ldozat n- gyilkos
cselekedetre knyszerl,akkor az jabb mgiaellenllsra jogosult,mely ha
sikeres,akkor felszabadul a mgia hatsa all,ha sikertelen volt akkor
vgrehajtja azt.
Emlkek
Itala
Ksztheti:Boszorkny,Boszorknymester Mana-pont:50 Idtartam:1k6-szor
10 perc(vgleges) Elksztsi r:5 arany
Az ital felhajtja kpes egyetlen,hozz 20 m-nl kzelebb ll szemly
emlkeiben olvasni az id tartam mrtkig.Ennek Erssge 30E.Az ital msik
felhasznlsa,hogy nem olvassa az ldozat eml- keit,hanem az idtartamnak
megfelel hosszsgot kitrl belle(20 E).A felhasznlnak tudnia kell, hogy
mikori emlkeket akar kitrlni.Ez a trls vgleges,az emlk nem szerezhet
vissza mgikusan sem.
Uralkods
Itala
Ksztheti:Boszorknymester Mana-pont:80 Idtartam:1k6-szor 10
perc(vgleges) Elksztsi r:6 arany
Aki az italt felhajtja,kpes lesz a krnyezetben(20 m) tartzkod
teremtmnyek korltozott mrtk befolysolsra.Aki az idtartam alatt a
hatterleten bell tartzkodik,az kteles Asztrlis ME-t dobni 25E ellen.Aki
elvti,az ers hsget fog rezni a boszorknymester irnyban az idtartam
le- jrtig.Ez az rzelem a lojalitst kevsb eltrbe helyez kasztok
esetben enyhbb,a becsletkre sokat adak esetbenersebb szimptit
jelent.Ez megakadlyozza ket abban,hogy ellene tegyenek s inkbb arra
sarkallja,hogy kedvre cselekedjk.
Tzgyujt
Mp:18
Elkszitsi r: 5ezst-1arany
Ez ltalban vagy egy stabot, vagy egy egyszer plca. Az elsket
Toronban kszitettk a Sogron hivek. Ordanba is tkerlt a Psz. 3694-ben. Ott
sokkal hatkonyabbat llitottak el a Tzvarzslk, de azt csak s kizrlag
rendjk tagjai hasznlhatjk, kapjk meg. Az egsz plcika feje egy kis kobrt
brzol , ha elhangzik a sz akkor annak szjb egy kis tz csap ki ,
meggyjtva maga eltt lv gylkony anyagot. Naponta maximum 10 szer lehet
hasznlni, Komoly sebzst nem lehet elrni vele, igy ez nem igazn minsl
fegyvernek. Ha mgis valaki gsi srlst szenved el/okoz akkor +20 T valamint
k3-as sebzs ha Toronban kszlt ez, K6 ha Ordani. Az ordani csak ordani kezben
mkdik.
Ordani
lngfj
Mp:50
Elkszitsi r: 3 arany (ordani tzvarzslrend tagjai szmra) 300
(egyb ordaninak) 3000 (brmely pozitiv pyarroni vallsnak) 30000 (ranagol
hiveknek de nem lehet gorviki s krni) 300 000 arany (krni ill. gorvikinak) ,
Tharr hvnek csak HALL jr... :)
ltalban csuklpntra, amulettre, vagy karvrtre elhelyezett rajzolatok
adjk a hatst. Csak ordanban kszitik, az rak a politiknak s a vallsoknak
megfelelen alakul. Lnyege, hogy a megfelel szt kimondva az adott trgybl
egy 1 lb tmrj lngcsva csap ki. ez a teljes zna vgig elhat, vagyis a
hattvja 10-12 lb. Ez a fegyver naponta hromszor hasznlhat, ha a trgyon
megsrl a karcolat akkor az lngrobbanssal megsemmisl. A lngcsva 1krig
tart a sebzse 2k6, a lngrobbans szintn 1 krig tart de a sebzse
6k6.
Lngfj
Mp: 65
Elkszitsi r: 12-40 arany
Ezt a vltozatot varzslk csinljk, hasonl az elzekhez, de a
hatkonysga korntsem olyan j. Hattvolsga szintn 10-11 lb, az idtartalma
1 kr. Ezt naponta csak egyszer esetleg hromszor lehet hasznlni. Ha egyszer,
gy a sebzse 2k6, ha hromszor gy a sebzse k6. Ha a rnk-karcolatok
megsrlnek itt is valamilyen mgikus - tzkitrsben nyilvnul meg itt , ebben
az estben 4k6-os tzkitrs jn ltre , megsemmisitve a
hordoztrgyat.
Amulettek
letvd
amulett
Ksztheti:Boszorknymester Mana-pont:lsd a lersban Elksztsi
r:2 ezst
Ez az amulett ellenllv teszi viseljt az letervel manipull
tmadsok ellen.Ha a hordozt i- lyen hats ri,akkor az elvesztett Sp-k
szmt cskkenteni kell a tblzatban megadott rtkekkel, gy csak a
megmaradt Sp-t veszti el.A tmad is kevesebb letert tud ezltal
elszvni.
Mp Sp cskkents 40 5 65
10 95 15 120 20
Az albbiakban nhny Yneven hasznlatos trgy lersa
kvetkezik. Ami mindegyikben kzs, az az, hogy a beszerzsk elgg
krlmnyes, mivel meglehetsen ritka varzseszkzkrl van sz. Elfordulhatnak
termszetesen Erionban (m itt minden trgyra 5 hamistvny jut), a nagyobb
vrosokban s a Taba el Ibara piacain. Az rak termszetesen csak az tlagot
tkrzik, egyes helyeken ez jval drgbb is lehet (olcsbb csak nagyon ritkn).
Varzsl is kszthet ilyeneket, de csak bonyolult, idignyes s drga
procedra sorn.
A
szerencse amulettje
r: 80 arany Mp: 93
A szerencse amulettje pontosan az, ami a nevbl is kitnik.
Aki felveszi, az maga mellett tudhatja a szerencst - bizonyos hatrok kztt. A
hordozja minden nap hromszor max. +10-et vagy -10 et adhat egy dobshoz
szzalkos dobs esetn, vagy kpessgprbnl max. +2-vel vagy -2-vel
vltoztathatja a dobs rtkt. Fontos az, hogy a jtkos nem csak a sajt
dobst, hanem akrkit - belertve a KM-et (A Kalandmesternek javasoljuk,
ilyenkor engedjen a Jtkosnak azon az ron, hogy egy ksbbi alkalommal esetleg
elprtol a karaktertl a szerencse) - is mdosthatja. Ezen vltoztatsok szma
nem haladhatja meg a napi hrmat, ha valaki ennl tbbre vllalkozik, a
varzstrgy csdt mond. Ha a tulajdonos szerencsejtkot jtszik s gyzni
akar, 50% az esly r, hogy nyerni fog, akrmit is jtszon. Ez is beleszmt
azonban a hrmas limitbe, akr sikeres volt a jtk, akr nem. Az amulett egy
tlagos lncon lg kb. 3 cm tmrj ezst korong, amiben egy ngylevel lhere
alak smaragd van foglalva.
Jtktechnikai
megjegyzsek:
Ha valamelyik karakter megveszi a talizmnt, mg nem kpes
azonnal kihasznlni az elnyeit (kivve, ha egy varzshasznl trsa felfedi
eltte a trgy titkt). Kezdetben csak annyit vesz szre, hogy tbbszr nyer a
krtyajtkban, nagyobb sebeket ejt a csatban, stb. Ilyenkor a KM hatrozza meg
a napi hrom alkalmat, amikor a trgy hatalma megmutatkozik, de legyen
tekintettel arra, hogy ne csak apr-csepr dolgokat vltoztasson. Ahogy halad az
id, a jtkos egyre inkbb kiismeri a varzstrgy termszett, gy lehet adni
elszr egy, kt, majd hrom alkalmat a talizmn hasznlatra. Az elst a medl
felvteltl szmtott 2 ht mlva, a msodikat egy ht mlva, a harmadikat
jabb egy ht mlva kaphatja. Addig, amig a karakter nem kpes teljesen
hasznlni a trgyat, a megmarad alkalmakkal a Kalandmester
gazdlkodhat.
A
balszerencse amulettje
r: 80 arany Mp: 93
Ez a trgy pontosan az elbbi ellentettje. Balszerencst hoz
viseljre, naponta hromszor elrontja egy kpessgprbjt, nem sikerl a
kpzettsgprbja, vagy veszit szerencsejtkon. Hogy az amulett mikor fejti ki
"jtkony" hatst, a KM-nek kell meghatroznia. Izgalmas fordulatot vehet a
cselekmny akkor, ha a jtkost egy klnsen fontos cselekedet sorn hagyja el
a szerencse, jabb kalandokba bonyoldva ezltal. Javasoljuk azonban, hogy a
balszerencse soha ne okozza a karakter hallt. Kellemetlen helyzetekbe
sodorhatja, de ne kelljen j kalandozt indtania amiatt, mert nem volt
szerencsje, s mikor t akart ugrani egy apr patakon, rlpett egy kre s
kitrte a nyakt. s hogy hogy kerlhet az amulett a jtkos kezbe? Nagyon
egyszer. A kinzete semmiben sem klnbzik a Szerencse amulettjtl, a
klnbsget csak egy varzsl tudja megllaptani: ugyanis ennek a htlapjra a
Mgikus Varzsjel s a Szerencse jele mell a Tagads jelt is felvstk. Prul
jrhat teht az a kalandoz, aki mindent sszevsrol abban a remnyben, hogy az
rus igazat mond. A kereskedk igyekeznek eladni portkjukat, s ehhez
legtbbszr az szksges, hogy egy balek felfigyeljen az
rujukra...
rkr
penna
r: 120 arany Mp: 113
Az rkr penna nehezen elkszthet, s ezrt meglehetsen
ritka varzstrgy. Teljesen gy nz ki, mint egy kznsges rtoll, a
klnbsget a mgikus ton felrtt varzsjelek adjk. Ezeknek ksznheten a
tollbl soha nem fogy ki a tinta - mgis, a "tltet" sokkal tbb egyszer
tintnl. A klnbsg a benne munkl mginak ksznhet - az rkr pennval
rt szvegek termszetes ton nem fakulnak ki, megtartjk fekete sznket. Az
ily mdon a testre rt mgikus pentagrammk tartssga is jelentsen megn. Nem
elegend pusztn csak letrlni a testrl a rajzolatot, sebeslst is kell
okozni ahhoz, hogy megtrjk a vonalakat. Ehhez minimum 5 Fp, vagy 2 p nagysg
srls szksges. Mint mr emltettem, ez az eszkz rendkvl ritka, s ezrt
az elksztsnek bonyolultsga okolhat. Mig sem vagyunk kpesek megrteni -
kevs kivteltl eltekintve - hogyan kpesek a varzslk felrni a mgikus
rajzolatokat a trkeny s apr ldtollra, de annyi bizonyos, hogy nagy
nfegyelmet s sszpontostst ignyel - meslik, egyes darabokat nem is ynevi
varzshasznlk alkottak. A mgusok pedig, akik vlaszt tudnnak adni erre a
krdsre, fltkenyen rzik titkukat.
|