Magus : Rúnamágiával készült varázstárgyak |
Rúnamágiával készült varázstárgyak
Ismeretlen 2005.02.15. 13:29
Pár varázstárgy egy ismeretlen szerzőtől. Nagyon érdekes. Érdemes elolvasni!
Webstyle produced NavBar
hitetlenhomepage
Rúnamágiával készült varázstárgyak
A Tudás Kardja Mana-pont: 81 Elkészítési ár: 6 arany + a fegyver
ára
Aki ezt a hosszúkardot a kezébe veszi, az képessé válik a forgatására,
még ha eredetileg képzetlen is volt rá. Ez azt jelenti, hogy ha valaki, akinek
nem volt fegyverhasználata hosszúkardra és ezt a fegyvert a kezébe veszi, akkor
úgy tudja azt forgatni, mintha alapfokon képzett lenne rá. Ha egy olyan valaki
veszi a kezébe, aki alapfokon ismeri a hosszúkard használatát az ezt a fegyvert
mesterfokon képes forgatni. Ezen felül a fegyver a következő harci bónuszokkal
rendelkezik: KÉ: +2 TÉ: +5 VÉ: +5 Sebzés: +1
A
Hárítás tőre
Mana-pont: 75 Elkészítési ár: 4 arany + a fegyver
ára
Ez a kosaras hárítótőr annak nyújt nagy segítséget, aki képzett a
forgatásában. A pengéjére írt rúnákmágikus ereje könnyíti a vele valóvédekezést,
miáltal a fegyver Védő Értéke 30 lesz (összesen). A fegyverrel támadni is
lehetséges, ám a befoglalt mágia ezt nem támogatja. Ez a hárítótőr hetente
egyszer 1 percre képes olyan hatékony védekezést elérni, hogy a használóját nem
lehet eltalálni közelharci és hajított fegyverekkel, kivéve a 00-t a
meglepetésszerű és a hátulról jövő támadásokat. Ez idő alatt a tőrt forgatónak
koncentrálnia kell a védekezésre, azaz nem támadhat, még ha van a másik kezében
fegyver, akkor sem.
A
Támadás Szigonya
Mana-pont: 76 Elkészítési ár: 4 arany + a fegyver
ára
Eme háromágú szigony hegyei egy síkban, egymás mellett helyezkednek el. A
nyelét díszítő rúnák képessé teszik forgatóját a lefegyverzés vagy a
fegyvertörés képzettség használatára. Hogy melyikre, azt a tárgy
elkészítésekor kell eldönteni. Ha a fegyver használója nem volt képzett a két
képzettség valamelyiké, akkor ezen fegyver forgatásakor megkapja az egyiket
alapfokon. Aki alapfokon ismeri az egyik ilyen képzettséget, az ezzel a
fegyverrel harcolva mesterfokon alkalmazhatja a fegyvertörés, vagy a
lefegyverzés képzettséget. Természetesen csak az egyiket. Mivel a háromágú
szigony kiválóan alkalmas a fegyvertörésre és a lefegyverzésére, ezért eme
képzettségek használatakor 10-zel csökken a TÉ mínusz (Af:-15TÉ;
Mf:+10TÉ). Ezeken felül a fegyver a következő harci bónuszokkal rendelkezik:
+10 TÉ
A
Roncsolás Buzogánya
Mana-pont: 71 Elkészítési ár:6 arany + a fegyver
ára
Aki ezt a tüskés buzogányt a kezébe veszi, és képzett a használatában, az
tetemes pusztítást képes okozni vele. A rúnák, melyek a fegyver nyelét díszítik,
+2 sebzést adnak neki. Ám ez még nem minden:
-naponta egyszer romboló erejű csapás leadására képes, ami a normális
1k6+4 Sp helyett 3k6+4 Sp-t sebez, ha talál. Ha nem talál, akkor a buzogány
forgatójának Erőpróbát kell dobnia módosító nélkül, ha alapfokon volt
fegyverhasználata rá, és +2-vel, ha mesterfokon. Ha a próba sikeres volt, abban
az esetben a fegyver csupán kilendül, és a használója elveszíti következő
támadását, míg ha elvétette, akkor a fegyver kirepült a kezéből és beleágyazódik
a legközelebbi falba/nagy tárgyba.(10 m-en belül)
Mágikus
Gyolcs
Mana-pont: 50 Elkészítési ár: 5 ezüst
Ez a tekercsnyi kötszer felhasználható sebesültek bekötözésére, akár a
hétköznapi, hasonló anyagok, ám ha nem használják el az egész tekercset, amely
egy rövidke pálcára van feltekerve, akkor a kötözőanyag rövid időn belül
újratermelődik és újra egy teljes értékű tekercset, alkot. Egy nap maximum
ötször tud újratermelődni. A tekercs 50 alkalommal
használható.
Meditációt
elősegítő fejpánt
Mana-pont: 90 Elkészítési ár: 2 arany + a fejpánt ára
Aki ezt a
fejpántot viseli, annak ideiglenesen +2-vel megnő az Intelligenciája, amíg rajta
van a fejpánt. Ha az illető ismeri a Pszi-t, akkor a pánt segítségével, 2-vel
magasabb pszi asználati szintű alkalmazónak kell tekinteni minden
téren.Ezenkívül a viselőjének minden pszi-diszciplína meditációs ideje a
2/3-ára csökken(felfelé kerekítve).
Álruhák
Kalapja
Mana-pont:79 Elkészítési ár:2 arany
A kalap eredeti alakja egy karimás bőrkalap,melyet alulról rúnák
díszítenek.Ha valaki arra össz- pontosít,hogy a ruházata másképp nézzen
ki,akkor az megtörténik.Az új viseletéről a fejében pontos képnek kell
lennie,mert,ha nem,akkor a meg nem határozott területeken a régi ruha
marad.Ekkor a KM mindig kérje a játékostól,hogy írja le pontosan,hogy mit
szeretne és ha a KM hiányosságot lát az még nem biztos,hogy a karakter is
látja. A kalapot ilyen módon nem lehet eltűntetni,de átalakítani viszont
akármilyen fejfedővé lehet.Ha a régi ruha szakadt volt,akkor az új ruha
alakján is lesznek szakadások.Ettől függetlenül a ruha mi- nősége és anyaga
megváltoztatható.A kalap hatása egy alkalommal 1 óráig tart,és 50 alkalommal
használható.
Érzékek
Fejpántja
Mana-pont:65 Elkészítési ár:2 arany + a fejpánt
ára
Aki ezt a fejpántot viseli annak érzékszervei kitisztulnak ,valamint azok
érzékelési tartományai kitágulnak,így minden érzékszerve kétszer olyan éles
lesz,mint eddig volt.Éberség/Észlelés kép- zettségére +30%-ot kap (minden
érzékszervére vonatkoztatva),továbbá amíg viseli a fejpántot,30%-ban megérzi
a rá leselkedő veszedelmet,annak mértékét is,de irányát,mibenlétét nem tudja
megállapítani.
Ügyesség
Kesztyűi
Mana-pont:98 Elkészítési ár:1 arany
E rúnákkal borított kesztyűpár viselője elképesztő dolgokra
képes.Elkaphatja a felé hajított tár- gyakat(dobófegyverek,korsó,stb) és
képes leszedni a levegőből a felé lőtt nyílvesszőket is.Ez akkor
lehetséges,ha az ő kezdeménye nagyobb volt,mint a tárgyat felé dobóé vagy a
rá lövő ellenfélé.Abban a körben semmi mást nem tehet és csakis arra az egy
lövésre összpontosíthat.Annak az esélye,hogy elkapja, az Ügyességének és a
Gyorsaságának az összege %-ban, +5%,ha alapfokon vagy +10% ,ha mes- terfokon
képzett a felé repülő tárgy dobásában.Ha nem sikerült elkapnia és az ellenfél
TÉ-je(CÉ-je) nagyobb az ő VÉ-jénél,akkor természetesen eltalálja a
lövedék. A kesztyű további bónuszai: +2 Gyorsaság +2
Ügyesség
Gyorsaság
Rövidkardja
Mana-pont:98 Elkészítési ár:3 arany + a fegyver
ára
Aki ezt a rövidkardot forgatja,az gyorsabbá válik,mint eddig volt.Jobban
átlátja a harci helyzetet. ezáltal kezdeményezőkézsége megnő amíg ezzel a
fegyverrel harcol.Ezzel a rövidkarddal bárki kétszer támadhat kaszttól és
képességeitől függetlenül.Ha eddig is kétszer támadott,akkor ezután nem fog
3- szor vagy többször támadni vele(kivéve ha a Párostánc nevű abasziszi
könyvből tanult[Rúna4]).A fegyver ezenkívül +2 vel növeli a forgatója
Gyorsaságát,de csak akkor,amikor a kezében van.A rövid- kard további
bónusza,hogy +5-tel jobb a KÉ-je a többi rövidkardnál a pengéjét díszítő
rúnáknak kö- szönhetően.
Örökké
Égő Tábortűz
Mana-pont:58 Elkészítési ár:1 arany
A tárgy kiindulási állapota egy rúnákkal díszített fahasáb.Ha valaki
kimondja a parancsszót és a fadarab a földön van,akkor az pillanatokon belül
megsokszorozza magát és egy lángragyúló tábortűz lesz belőle.Maximum egy
napig éghet,utána 1 napig újratöltődik.Az előhívott láng jelzőtűz,vagy
mág- lya is lehet,de ekkor az égési idő lerövidül:jelzőtűz esetén 10
órára,máglya esetén 5 órára.A töl- tődési idő jelzőtűz esetén
másfélszeresére,míg máglya esetén kétszeresére nő.
Fagypenge
Mana-pont:54 Elkészítési ár:4 arany + a fegyver
ára
A szablya pengéjét díszítő rúnák erős vízmágiát hordoznak.Ha valaki a
kezébe veszi és kimondja a parancsszót,akkor a kard pengéjét egy 8-as
Erősségű fagykard veszi körül.Ez -80 fokos és 4k3 Sp-t sebez a fegyver
sebzésén túl és 2 percig övezi a pengét.A szablya hűvös dércsíkot húz maga után
a levegőben,és érintésére befagynak a kisebb vizek.Ha valaki megérinti a
pengét,az menten odafagy,és ez azzal a következménnyel jár,hogy az adott
testrész nagyobb rántásra letörhet.A fegyver mágiája 25 alkalommal
használható.
Bénítás
korbácsa
Mana-pont:90 Elkészítési ár:3 arany + a fegyver
ára
A korbácsot díszítő rúnák +1 Sebzést adnak neki,és akit eltalál,annak
Mentális mágiaellenállást kell dobnia annyiszor 10 E ellen,amennyit
sebződött a fegyvertől(SFÉ számít),különben azonnal meg- bénul 1 percre.Ez
parancsszót igényel és 25 alkalommal használható.
Vérivó
kard
Típus:boszorkánymesteri, nekromanciális
(nekromanta)
Mp: 55
Elkészitési ár:20 arany + a fegyver ára
Az elkészités lényege, hogy egy kisebb kóbor, vagy elátkozott szellemet a
varázsló bebörtönöz a fegyverbe. A fegyver értékei mindaddig változatlanok
maradnak, amig vér nem éri, azaz vérbe nem mártják. Innentről kezdve 2 kör
erejéig bónuszokat ad a használójának - a vérért cserébe... - ennek módositói:
+2Ké, +4Té, -6Vé, +1 Sp . Viszont a második kör után ha nem kap újabb véradagot,
úgy - mintha megmakacsolná magát a bezárt szellem - nem támogatja tovább a
harcot és negativ módositók érik a fegyver használóit: -2Ké, -4Té, -6Vé, -1 Sp .
Ezek a módositók az eredeti fegyverértékekből kell
levonni!
Teleport
kesztyű
Mana-pont:70
Elkészitési ár: 30 arany
A kesztyű lényege, hogy a viselője naponta háromszor a kiválasztott
fegyverét , legyen az bárhol a Tsz*50 láb körzeten belül a saját kezébe tud
teleportálni. Természetesen a mágikus gátló, börtönző jelek és területek
kivételes helyeket jelentenek , ott ez az eszköz hatástalan. De rendkívül
hatékony és eredményes - pl egy bálon , vagy bárhol, ahova nem lehet fegyvert
bevinni, meglepő a hirtelen előkerülő fegyverek. Tehát igazából ezzel el lehet
érni a meglepetés erejét. Ezt az eszközt rendszeresen használják a különböző
testőr,vadász és fejvadász klánok, ha nem akarnak a sok fegyverrel feltűnést
kelteni. Példa értékként megemlithető a kráni birodalmi ügynökök , akik ezt
használták azzal a különbséggel, hogy ők a tenyerükön tetoválás formában
volt.
Tapasztalati
úton készült varázstárgyak
Italok
Irányítás
Itala
Készítheti:Boszorkánymester Mana-pont:80 Időtartam:1k6-szor 10
perc Elkészítési ár:4 arany
Aki az italt felhajtja,képes lesz a közelében (20 m sugarú kör)
tartózkodó élőlényeket irányítani (20 E).Egyszerre csak egy lényt
irányíthat,de azt ő választja ki.Ezzel az itallal a felhajtója csak az
áldozat mozdulatait képes irányítani,és azok is csak viszonylagosan egyszerűek
lehetnek(pl.va- rázslás,harc nem).Ellenben az áldozat tudatában van
annak,hogy nem saját maga irányítja a mozdula- tait és az időtertam lejárta
után ez káros következményekkel lehet az irányítóra.Ha az áldozat ön- gyilkos
cselekedetre kényszerül,akkor az újabb mágiaellenállásra jogosult,mely ha
sikeres,akkor felszabadul a mágia hatása alól,ha sikertelen volt akkor
végrehajtja azt.
Emlékek
Itala
Készítheti:Boszorkány,Boszorkánymester Mana-pont:50 Időtartam:1k6-szor
10 perc(végleges) Elkészítési ár:5 arany
Az ital felhajtója képes egyetlen,hozzá 20 m-nél közelebb álló személy
emlékeiben olvasni az idő tartam mértékéig.Ennek Erőssége 30E.Az ital másik
felhasználása,hogy nem olvassa az áldozat emlé- keit,hanem az időtartamnak
megfelelő hosszúságot kitöröl belőle(20 E).A felhasználónak tudnia kell, hogy
mikori emlékeket akar kitörölni.Ez a törlés végleges,az emlék nem szerezhető
vissza mágikusan sem.
Uralkodás
Itala
Készítheti:Boszorkánymester Mana-pont:80 Időtartam:1k6-szor 10
perc(végleges) Elkészítési ár:6 arany
Aki az italt felhajtja,képes lesz a környezetében(20 m) tartózkodó
teremtmények korlátozott mértékű befolyásolására.Aki az időtartam alatt a
hatóterületen belül tartózkodik,az köteles Asztrális ME-t dobni 25E ellen.Aki
elvéti,az erős hűséget fog érezni a boszorkánymester irányában az időtartam
le- jártáig.Ez az érzelem a lojalitást kevésbé előtérbe helyező kasztok
esetében enyhébb,a becsületükre sokat adóak esetébenerősebb szimpátiát
jelent.Ez megakadályozza őket abban,hogy ellene tegyenek és inkább arra
sarkallja,hogy kedvére cselekedjék.
Tűzgyujtó
Mp:18
Elkészitési ár: 5ezüst-1arany
Ez általában vagy egy sétabot, vagy egy egyszerű pálca. Az elsőket
Toronban készitették a Sogron hivek. Ordanba is átkerült a Psz. 3694-ben. Ott
sokkal hatékonyabbat állitottak elő a Tűzvarázslók, de azt csak és kizárólag
rendjük tagjai használhatják, kapják meg. Az egész pálcika feje egy kis kobrát
ábrázol , ha elhangzik a szó akkor annak szájábó egy kis tűz csap ki ,
meggyújtva maga elött lévő gyúlékony anyagot. Naponta maximum 10 szer lehet
használni, Komoly sebzést nem lehet elérni vele, igy ez nem igazán minősül
fegyvernek. Ha mégis valaki égési sérülést szenved el/okoz akkor +20 Té valamint
k3-as sebzés ha Toronban készült ez, K6 ha Ordani. Az ordani csak ordani kezében
működik.
Ordani
lángfújó
Mp:50
Elkészitési ár: 3 arany (ordani tűzvarázslórend tagjai számára) 300
(egyéb ordaninak) 3000 (bármely pozitiv pyarroni vallásúnak) 30000 (ranagol
hiveknek de nem lehet gorviki és kráni) 300 000 arany (kráni ill. gorvikinak) ,
Tharr hívőnek csak HALÁL jár... :)
Általában csuklópántra, amulettre, vagy karvértre elhelyezett rajzolatok
adják a hatást. Csak ordanban készitik, az árak a politikának és a vallásoknak
megfelelően alakul. Lényege, hogy a megfelelő szót kimondva az adott tárgyból
egy 1 láb átmérőjű lángcsóva csap ki. ez a teljes zóna végéig elhat, vagyis a
hatótávja 10-12 láb. Ez a fegyver naponta háromszor használható, ha a tárgyon
megsérül a karcolat akkor az lángrobbanással megsemmisül. A lángcsóva 1körig
tart a sebzése 2k6, a lángrobbanás szintén 1 körig tart de a sebzése
6k6.
Lángfújó
Mp: 65
Elkészitési ár: 12-40 arany
Ezt a változatot varázslók csinálják, hasonló az előzőekhez, de a
hatékonysága korántsem olyan jó. Hatótávolsága szintén 10-11 láb, az időtartalma
1 kör. Ezt naponta csak egyszer esetleg háromszor lehet használni. Ha egyszer,
úgy a sebzése 2k6, ha háromszor úgy a sebzése k6. Ha a rúnák-karcolatok
megsérűlnek itt is valamilyen mágikus - tűzkitörésben nyilvánul meg itt , ebben
az estben 4k6-os tűzkitörés jön létre , megsemmisitve a
hordozótárgyat.
Amulettek
Életvédő
amulett
Készítheti:Boszorkánymester Mana-pont:lásd a leírásban Elkészítési
ár:2 ezüst
Ez az amulett ellenállóvá teszi viselőjét az életerővel manipuláló
támadások ellen.Ha a hordozót i- lyen hatás éri,akkor az elveszített Sp-k
számát csökkenteni kell a táblázatban megadott értékekkel, így csak a
megmaradt Sp-t veszti el.A támadó is kevesebb életerőt tud ezáltal
elszívni.
Mp Sp csökkentés 40 5 65
10 95 15 120 20
Az alábbiakban néhány Yneven használatos tárgy leírása
következik. Ami mindegyikben közös, az az, hogy a beszerzésük eléggé
körülményes, mivel meglehetösen ritka varázseszközökröl van szó. Elöfordulhatnak
természetesen Erionban (ám itt minden tárgyra 5 hamisítvány jut), a nagyobb
városokban és a Taba el Ibara piacain. Az árak természetesen csak az átlagot
tükrözik, egyes helyeken ez jóval drágább is lehet (olcsóbb csak nagyon ritkán).
Varázsló is készíthet ilyeneket, de csak bonyolult, időigényes és drága
procedúra során.
A
szerencse amulettje
Ár: 80 arany Mp: 93
A szerencse amulettje pontosan az, ami a nevéböl is kitűnik.
Aki felveszi, az maga mellett tudhatja a szerencsét - bizonyos határok között. A
hordozója minden nap háromszor max. +10-et vagy -10 et adhat egy dobáshoz
százalékos dobás esetén, vagy képességpróbánál max. +2-vel vagy -2-vel
változtathatja a dobás értékét. Fontos az, hogy a játékos nem csak a saját
dobását, hanem akárkiét - beleértve a KM-et (A Kalandmesternek javasoljuk,
ilyenkor engedjen a Játékosnak azon az áron, hogy egy későbbi alkalommal esetleg
elpártol a karaktertől a szerencse) - is módosíthatja. Ezen változtatások száma
nem haladhatja meg a napi hármat, ha valaki ennél többre vállalkozik, a
varázstárgy csődöt mond. Ha a tulajdonos szerencsejátékot játszik és győzni
akar, 50% az esély rá, hogy nyerni fog, akármit is játszon. Ez is beleszámít
azonban a hármas limitbe, akár sikeres volt a játék, akár nem. Az amulett egy
átlagos láncon lógó kb. 3 cm átmérőjű ezüst korong, amiben egy négylevelű lóhere
alakú smaragd van foglalva.
Játéktechnikai
megjegyzések:
Ha valamelyik karakter megveszi a talizmánt, még nem képes
azonnal kihasználni az elönyeit (kivéve, ha egy varázshasználó társa felfedi
elötte a tárgy titkát). Kezdetben csak annyit vesz észre, hogy többször nyer a
kártyajátékban, nagyobb sebeket ejt a csatában, stb. Ilyenkor a KM határozza meg
a napi három alkalmat, amikor a tárgy hatalma megmutatkozik, de legyen
tekintettel arra, hogy ne csak apró-cseprő dolgokat változtasson. Ahogy halad az
idő, a játékos egyre inkább kiismeri a varázstárgy természetét, úgy lehet adni
először egy, két, majd három alkalmat a talizmán használatára. Az elsőt a medál
felvételétől számított 2 hét múlva, a másodikat egy hét múlva, a harmadikat
újabb egy hét múlva kaphatja. Addig, amig a karakter nem képes teljesen
használni a tárgyat, a megmaradó alkalmakkal a Kalandmester
gazdálkodhat.
A
balszerencse amulettje
Ár: 80 arany Mp: 93
Ez a tárgy pontosan az elôbbi ellentettje. Balszerencsét hoz
viselőjére, naponta háromszor elrontja egy képességpróbáját, nem sikerül a
képzettségpróbája, vagy veszit szerencsejátékon. Hogy az amulett mikor fejti ki
"jótékony" hatását, a KM-nek kell meghatároznia. Izgalmas fordulatot vehet a
cselekmény akkor, ha a játékost egy különösen fontos cselekedet során hagyja el
a szerencse, újabb kalandokba bonyolódva ezáltal. Javasoljuk azonban, hogy a
balszerencse soha ne okozza a karakter halálát. Kellemetlen helyzetekbe
sodorhatja, de ne kelljen új kalandozót indítania amiatt, mert nem volt
szerencséje, és mikor át akart ugrani egy apró patakon, rálépett egy köre és
kitörte a nyakát. És hogy hogy kerülhet az amulett a játékos kezébe? Nagyon
egyszerű. A kinézete semmiben sem különbözik a Szerencse amulettjétôl, a
különbséget csak egy varázsló tudja megállapítani: ugyanis ennek a hátlapjára a
Mágikus Varázsjel és a Szerencse jele mellé a Tagadás jelét is felvésték. Pórul
járhat tehát az a kalandozó, aki mindent összevásárol abban a reményben, hogy az
árus igazat mond. A kereskedők igyekeznek eladni portékájukat, és ehhez
legtöbbször az szükséges, hogy egy balek felfigyeljen az
árujukra...
Örökíró
penna
Ár: 120 arany Mp: 113
Az örökíró penna nehezen elkészíthetô, és ezért meglehetősen
ritka varázstárgy. Teljesen úgy néz ki, mint egy közönséges írótoll, a
különbséget a mágikus úton felrótt varázsjelek adják. Ezeknek köszönhetôen a
tollból soha nem fogy ki a tinta - mégis, a "töltet" sokkal több egyszerü
tintánál. A különbség a benne munkáló mágiának köszönhetö - az örökíró pennával
írt szövegek természetes úton nem fakulnak ki, megtartják fekete színüket. Az
ily módon a testre írt mágikus pentagrammák tartóssága is jelentősen megnő. Nem
elegendő pusztán csak letörölni a testrôl a rajzolatot, sebesülést is kell
okozni ahhoz, hogy megtörjék a vonalakat. Ehhez minimum 5 Fp, vagy 2 Ép nagyságú
sérülés szükséges. Mint már említettem, ez az eszköz rendkívül ritka, és ezért
az elkészítésének bonyolultsága okolható. Máig sem vagyunk képesek megérteni -
kevés kivételtől eltekintve - hogyan képesek a varázslók felróni a mágikus
rajzolatokat a törékeny és apró lúdtollra, de annyi bizonyos, hogy nagy
önfegyelmet és összpontosítást igényel - mesélik, egyes darabokat nem is ynevi
varázshasználók alkottak. A mágusok pedig, akik választ tudnának adni erre a
kérdésre, féltékenyen ôrzik titkukat.
|